lördag 6 oktober 2012

The Golden Lily

Hej alla bloggläsare!
jag hoppas ni inte har suttit vid datorn hela veckan och hoppats att ett nytt inlägg skulle komma. Men om ni trots allt gjorde det hoppas jag ni kommer tycka om det här inlägget lika mycket som de andra! :)

Jag läste ut "The Golden Lily" av Richelle Mead idag, som är det andra delen av Bloodlines. Serien handlar om Sydney som är en alkemist, (alkemister jobbar med att skydda människor från att veta om vampyrernas existens. Dom har blivit lärda att vampyrer, och halvvampyrer, är väldigt ondskefulla. Men Strigoier är värst eftersom dom dödar människor, vilket inte moroier gör.) Jill som är syster till Lissa Dragomir (ätten Dragomir är nästan utrotade eftersom det bara finns två av dom), Eddie (han är en dhampir och en beskyddare. Hans jobb är att beskydda Jill från farliga hot mm.) och Adrian (han är en andemagiker, vilket betyder att han kan t.ex. besöka en i dina drömmar och se auror.).

Taylor Swift har släppt två låtar som heter Begin Again och Red från sitt kommande album som heter Red, som släpps den 22 okt 2012.

Begin Again:



Red:



Jag hoppas ni tyckte låtarna var bra, och jag vet att ni kanske inte är ett jättestort fan av henne men ni kan i alla fall ge låtarna en chans :)

Vampire Academy's officiella hemsida
Bloodlines hemsida


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du är väldigt välkommen att kommentera på våran blogg :)
Men du ska veta att era kommentarer kontrolleras först innan den publiceras.