lördag 7 april 2012

Glad påsk!

Whatup.
Kanske inte världens bästa idé att skriva med gul text, så jag skippar det nu :P

Men som ni måste ha förstått vid det här laget: Idag äre ju påsk! Så vill bara sända er en jättefin påsk-kväll och hoppas ni får käka mycket med godis eller vad ni brukar göra såhär sent :)

Själv tycker jag att påsken och julafton är väldigt lika... tänkte göra en liten lista på likheter mellan påsk och jul för att det ska bli någonting av det här inlägget.



1. MATEN. På påsken och julen äter vi både ägg, köttbullar, prinskorvar, sill m.m. Det är ju i princip samma mat! Eller vet ni några skillnader i maten?



    
2. MUSTEN. Jaja, okej, det tillhör väl maten men skitsamma (: Påskmust, julmust, vad är det för skillnad? Jag tycker det smakar likadant. Och själv tycker jag det smakar ganska OK.

3. GÖMMA. Alltså då menar jag såhär: Haren gömmen ju påskäggen som vi ska leta efter sedan (i traditionerna) och tomten gömmer ju paketen, antingen under granen eller någonstans i huset. Ser ni likheten? :P Aja. Nästan samma sak i alla fall.

 4. LOVET. Man har ju både lov för just påsken och just för julen: Påsklov och Jullov.




GLAD PÅSK! 

ÖNSKAR

ISABELLA

(OCH WILMA) <3


VI SES! CIAO!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du är väldigt välkommen att kommentera på våran blogg :)
Men du ska veta att era kommentarer kontrolleras först innan den publiceras.