söndag 27 maj 2012

Eurovision Song Contest 2012!

Whatup! :D


Det här är Isabella som skriver (; 
Jag hoppas det fortfarande är några där ute som läser min och Wilmas blogg..? :P Vi har inte skrivit på ett tag nu och det verkar inte som någon verkar bry sig om det heller, men jaja, kanske är det bara jag som fantiserar... Hursomhelst, nu till de roliga!


Ni har väl inte missat Eurovision Song Contest som gick igår lördag? Det var helt sjukt, sjukt och ännu mer sjuuuukt att SVERIGE BLEV SEGRAREN AV 26 BIDRAG I FINALEN! Jag kan inte beskriva hur glad och stolt jag är över att bo i Sverige just nu, haha :D



I finalens röstning fick Loreen faktiskt poäng av ALLA länder förutom ett... 


Italien! Taskigt va? ;p Vi kanske ska bojkotta pizza...? Nej, skoja...


Jag tycker esc-finalen var den bästa finalen jag någonsin sett! Inte bara för att Sverige vann, utan för att det egentligen inte var ett enda land som hade en superdålig låt! Jag tänkte dela med mig av mina favoriter från finalen till er läsare, det blev hela 10 stycken låtar! Ni behöver inte lyssna på alla såklart, men ta en titt på några iaf! ;) Här kmr dom:


Sverige: Loreen - "Euphoria", såklart! Vinnaren! <3



Ryssland: Buranovskiye Bubushki - "Party for everybody", kom 2:a i finalen, bästa haha :D




Cypern: Ivi Adamou - "La La Love", bra låt men man tröttnar efter ett tag :)

Norge: Tooji - "Stay". Lite Eric Saade-style men rätt grym!


Irland: Jedward - "Waterline", en av mina favvos fast det gick tyvärr inte så bra för dom :/


Rumänien: Mandinga - "Zaleilah", Varning för en sjunga-med låt! Måste lyssnas på! ;)


Tyskland: Roman Lob - "Standing Still". Så söt kille! Kolla på hans ögon, dom e så fina! Nästan kär.. :o


Grekland: Eleftheria Eleftheriou - "Aphrodisiac", en fartig låt, som ni kan se nedanför... haha.


Ungern: Compact Disco - "Sound of our heart", värt att lyssna på!


Finland: Pernilla - "När jag blundar", den här låten är inte ifrån finalen eftersom dom åkte ut i semifinal 1, men det är en låt på svenska och egentligen nästan den enda lugna låten jag gillar :)


Visste ni att 38% av alla låtar som bidrog i år i eurovision song contest var skrivna av svenskar? 
Jag läste det någonstans... :D


Vilka är era favoriter? Kommentera jättegärna! (:
Och glöm inte att vara stolta över Sverige nu!


Vi ses! Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du är väldigt välkommen att kommentera på våran blogg :)
Men du ska veta att era kommentarer kontrolleras först innan den publiceras.