tisdag 11 september 2012

LOL

Hej alla bloggläsare!
Jag ville bara uppdatera lite så att ni får något nytt att läsa om! :)
Idag så hade jag och Isabella engelska och matte. Matten är väldigt tråkig (tycker jag) eftersom att vi jobbar med kvadratrötter, potenser och räkneregler mm.
På engelskan så skulle vi framföra ett tal framför hela gruppen, och det man pratade om var valfri,. Som till exempel lyssna på en podcast (dom finns på iTunes) och sedan summera vad podcasten handlade om. Min var "Why you probably have a criminal record" som man kan översätta till "Varför du antagligen har ett kriminellt register" (Ok, min översättning är inte den bästa).

Jag och Isabella har kollat på en film (men hon hade redan sett den innan) som heter LOL med Miley Cyrus (känd från Hannah Montana) och Demi Moore i huvudrollerna. Flera personer som är med i filmen är Douglas Booth, Ashley Greene (känd från Twilight där hon spelar Edwards syster Alice) och Ashley Hinshaw! :D

Filmen handlar om Lola (Miley Cyrus) som får sitt hjärta krossat av sin pojkvän Chad. Men snart blir hon väldig förvånad av sin bästa killkompis Kyle, som är en musiker som är med i bandet 'No Shampoo', när han avslöjar sina känslor för henne. Samtidigt som hon umgås mera med Kyle börjar ex-pojkvännen trakassera henne och kalla henne hora mm. Lolas mamma vet inte riktigt vad som händer Lola i hennes dagliga liv och förvånas när hon får reda på 'sanningen'. Hennes kompis Emily har en kille som gillar henne, men det råkar vara så att han är ganska jobbig.

Här kommer trailern till LOL:



Och här kommer en väldigt bra låt som heter "Heart On Fire" med skådisen Douglas Booth:



Hoppas ni har haft en bra dag! 


PS. Isabella! Om jag har skrivit nån information fel, säg till då så ska jag ändra! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du är väldigt välkommen att kommentera på våran blogg :)
Men du ska veta att era kommentarer kontrolleras först innan den publiceras.