söndag 16 september 2012

Tåkern

Hej allihopa! Det är bara jag (Wilma) som tänkte uppdatera lite :)
I fredags hade vi så kallade UF-dagar (vi har det på måndag oxå) då pedagogerna ska planera nästa period. I våran skola så har vi 6 perioder varav att en är ettan kallat träningsläger då dom går igenom olika grejer som vittraboken mm (det får jag gå igenom i ett annat inlägg då det egentligen inte tillhör det jag ska prata om, men om ni vill att jag ska skriva om det kan ni kommentera nedanför!).
Och därför har jag tillbringat min helg vid sjön Tåkern som ligger i Östergötland, ganska nära Vadstena där Heliga Birgitta bodde ( i kloster). Vi bodde på ett litet vandrarhem som också är ett café!
I Vadstena fanns det många mysiga affärer som man inte hittar så ofta i Stockholmsområdet.

Rummet vi bodde i fanns det tre våningssängar så det var bara att välja liksom! Och alla rummen hade fågelnamn som till exempel Svanen och Domherren! :) Våran hette Örnen och var de rummet som hade flest sängar, och dom man kunde ha hund i ( vi har en Jack Russell Terrier som heter Esther och är 7 månader, och hon är väldigt söt och busig :) )

Har ni frågor om någonting, kommentera! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du är väldigt välkommen att kommentera på våran blogg :)
Men du ska veta att era kommentarer kontrolleras först innan den publiceras.