måndag 13 februari 2012

Berättelsen del 12

Hej alla läsare! Nu är det Wilma som skriver. För att ni ska komma ihåg kommer nu en liten tillbakablick:


Nu sprang jag fort upp för trappan igen med saftbägaren i högsta hugg. Jag kliver in i Roxie's rum, böjer mig ner och kastar ut innerhållet på den ganska så sovande Joe. "Uppdraget slutfört" säger jag med ett flin innan han hinner reagera.


Del 12:
Två sekunder senare hör jag hur Joe utropar "Aaaaaaaah!" och sen kom "Vem har hällt vatten på mig?"
"Eeeeehm... Joe du vet väl att du sa 'Jag vill vill ha saft' i sömnen och då var jag så snäll att jag hämta saften till dig"  
"Va du verkligen tvungen att kasta det på mig?!" sa han ganska högt.
"Vad är det som låter?" säger Roxie yrvaket.
"Jo, det ska jag berätta för dig min vän. Din bror ville ha saft och då hämtade jag det till honom men i samma veva kom din pappa ner i köket och sjöng 'I want to go to Vegas. It's my only dream'. Sen hittade han en möglig ost och så sjöng han 'In Vegas it's no möglig ost'.Å sen vaknade du på ett ungefär" sa jag i ett svep.
"Va sa du att han sjöng?"
"Han sjöng att han ville till Vegas och att det inte finns möglig ost där när han hittade möglig ost i kylen."


På söndag-förmiddagen: 
Vi är på väg till fotbollsplanen vid våran skola för att träffa Viktor, och eftersom att vi skulle spela fotboll hade jag på mig mina fotbollskläder. Men Roxie hade inga fotbollskläder som passade henne så hon har på sig en T-shirt med "You'll Will see ME again!" -tryck och ett par gråa mjukisbyxor. Det är ju trots allt oktober så jag hade hade mina byxor som är längre än dom jag har på sommarsäsongen av fotbollen. 


När vi nästan var framme vid fotbollsplanen så såg vi att det var någon som stod där. 
"Försten till målet!" säger Roxie för att det skulle gå fortare att komma dit. När hon säger det så är det bara att springa för hon är ganska så snabb. 


"Hej Roxanne och Elsa! det va det va?"  säger Viktor när han kom.  
"Ja det va det, och hej på dig!" säger jag till Viktor.
"Ska vi börja nu?" säger Roxie när jag hade pratat klart.
"Ja, det kan vi göra. Jag hoppas att vi ska börja värma upp oss." 
"Okej! Jag Föreslår att vi joggar runt planen två varv. Det är bara att starta!" säger jag.


Efter uppvärmningen så visade jag några övningar för träna upp sina tekniker i fotbollen. Jag vet faktiskt inte hur mycket jag skulle behöva träna dom för vi visste ju inte hur bra dom andra är. Men jag kan gissa ganska bra i alla fall. Skulle det kunna vara så att dom också går på fotboll, då kommer det inte gå så bra för oss. 


Efter en och en halv timme så bestämde vi oss för att ta en låååång paus. Och dessutom behövde vi alla tre mat. 
"För att tala om ingenting, vart bor du Viktor? Du har aldrig sagt det till mig" säger Roxie 
"Jo, jag bor ganska nära lekparken vid mataffären"
"Men vänta nu... Då bor du ju väldigt nära mig!" 


Efter det att vi har skilts ifrån Viktor gick vi hemåt. 
Det fick bli spagetti med köttfärssås som dom hade i kylen, visade det sig. Mitt i all röra. 
Maten var som vanligt väldigt god. 


"Vi borde nog kolla brevlådan" säger Roxie
"Va? Post kommer aldrig på söndagar."
"Men vi kan väl ändå kolla?"
"Okej!"
Vi tog på oss skorna och gick ut till brevlådan. I den hittade vi ett lila kuvert som det stod "Till Roxanne" på. Inuti fanns det flera papper. 


Hej Roxanne! När du börjar läsa det här vet du inte vem jag är eller varför jag skriver det här brevet. Jag kan börja att skriva vem jag är. Mitt namn är Agnes. När jag yngre så levde jag i eran stad. Någonstans i den här staden kommer ni hitta min dagbok, men bara om ni verkligen vill...


SLUT PÅ DEL 12



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du är väldigt välkommen att kommentera på våran blogg :)
Men du ska veta att era kommentarer kontrolleras först innan den publiceras.