torsdag 23 februari 2012

Berättelsen del 16

Tjaba Tjena Hallå! Nu är vi uppe i den 16:onde delen av berättelsen :O Mycker va? :) 
Men i alla fall så  kommer det en LITEN tillbakablick:

Då hör jag ett stenkast på fönstret som låg på andra väggen mitt emot. Jag tippar ditt fort, fort, fort. När jag drar undan gardinen......... så står han där. Viktor, med samma kläder som igår. Han håller en näve med grus, och bakom honom ligger skog.

Roxie hade visst berättat för honom mer information om mig än vad jag trodde.
Här bor Viktor.


DEL 16:
Jag gick fort ner för trappan och sprang mot ytterdörren. Jag öppnade den och gick emot baksidan där Viktor skulle stå, hoppades jag. Och det gjorde han. 
"Hej Elsa!" säger han när jag närmade mig.  
"Hej Viktor!" säger jag "Vad va det för musikuppgift som du behövde hjälp med?"
"Det var bara en låt som vi ska sjunga Moves Like Jagger med Maroon 5"
"Ok Viktor, behöver du hjälp eller inte?"
"Jag behöver den, även fast jag vill kunna göra det själv." 
"Okej, så hur ska vi göra om jag ska hjälpa dig med musiken?"
"Jag tycker du kan komma hem till mig."
" Vart bodde du nu igen?"
"Jag bor väldigt nära dig. Jag bor på samma gata fast om du går vänster när du kommer ut på uppfarten. Sen går du fem hus och den till höger är mitt. Okej, inte mitt men jag bor där åtminstone."


Mamma! Jag är hos Viktor. Han bor på samma gata som oss. Jag har mobilen med mig.//Elsa.
Jag skrev lappen och satte den på kylskåpet. Det va så vi gjorde här om vi skulle meddela om vart vi har tagit vägen. Mamma är inte hemma för hon skulle gå och fika hos en av sina kompisar. Det är bara Liam kvar hemma. 
"Liam, jag går ut nu! Jag låser, Hejdå!" ropar jag till Liam som sitter på sitt rum med dörren stängd. "Okej, Ha det så bra!" ropar han tillbaka.


"Wow det va ett fint hus!" Viktors hus (eller ja hans föräldrars) är ljusgrönt med väldigt fina fönsterkarmar. Deras trädgård hade många träd som har tappat sina löv. 
"Vad är det för träd?"
"Det är äppelträd. Jätte goda att äta på hösten när dom är mogna."
Hans hus var också en-våningshus som alla andra i området Änglasjö. I området ingår  våran mataffär , lekparken, kvarteret som jag, Roxie och Viktor bor i och den "nya" och den "gamla" skolan. Men tro inte att det bara är vi som bor där utan också mina grannar, många av dom är dock gamla men ganska trevliga. 


"Okej,då börjar vi med att lyssna på låten först. Sen kan du sjunga med i låten. ok?"
"Okej!"
Viktor satte på låten på Youtube. Själv gillar jag andra artister som Selena Gomez och Lady Antebellum (det var jag som valde våran låt i skolan, Roxie hade inget emot det). Efter det att låten var slut tog han upp textpappret och satte på låten igen. Vi höll på att öva på låten i en sådär en och en halv timme med den tills han kände sig väldigt nöjd. 


"Vi ses!" säger Viktor när vi står vid hans dörr och jag ska gå hem.
"Jo, innan jag går kanske vi skulle kunna bestämma tid för nästa träning?"
"Matchen är i alla fall om två veckor på lördag. Men vi skulle kunna ta på tisdag?"
"Det skulle nog gå bra, ska bara messa och fråga Roxie" jag tog upp min mobil och skrev "Hej R! Går det med fotb-träning på tis? Kram E". Efter en liten stund kom det ett pling och svaret blev "OK!". 
"Ja, det går och då syns vi på tisdag"


När jag nästan va vid grinden kom Roxie emot mig. 
"Elsa, du vet de dära brevet? Det fanns mer i det. Det låg ett kodat meddelande som jag tror är ganska enkelt att knäcka. Jag har till och med med mig brevet!" säger hon uppspelt.
"Okej, visa mig!"


För att hitta min dagbok måste ni veta det här: Boken finns emellan två bokhyllor på biblioteket.Det är en hemligt fack som bara jag vet var den är. Men nu ska ni försöka lista ut vart den är för att hjälpa mig ut var jag är nu. För att veta vart jag har gömt den måste ni veta mitt lånekortsnummer: 19590534234765. Addera ihop alla talen två och två, sen adderar du med de högsta talet. Vad blev det? det är bara att leta på nu när du vet VART du ska leta. Hälsningar Agnes.


"Jag antar att vi kan gå till bibblan imorrn?" säger Roxie medans jag försökte lista ut vad det skulle bli summan av kardemumma. 


SLUT PÅ DEL 16! 
Vad tyckte du om del 16? Kommentera gärna!!!! :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du är väldigt välkommen att kommentera på våran blogg :)
Men du ska veta att era kommentarer kontrolleras först innan den publiceras.