torsdag 26 januari 2012

Berättelsen del 8

你好!Eller som man säger i Sverige: Hej!
Jag tänker fortsätta på berättelsen. Det här har hänt:

I skenet av en lampa ser vi en kille i mörkblå jeans och svart skinnjacka, han är ungefär i vår ålder och har ljusbrunt hår. Han skrattar tyst för sig själv och kollar sedan rakt mot oss.


"Tja Roxanne... och vem du nu är.." säger han och nickar mot mig. 
Jag tar till godo och öppnar munnen. "Jag är Elsa, Roxanne's kompis. Vi sprang som om vi var med i maratonloppet för att hinna hit, förlåt om vi är lite sena... men hur som helst. Du måste vara Viktor."


Del 8
"Japp, det är jag det!" säger Viktor "Jo, det är så att jag behöver hjälp med en sak. Det är nämligen så att jag har blivit utmanad av dom tuffa killarna i 9:an. dom tror verkligen att dom är mycket bättre! Men nu ska jag bevisa att dom har fel!"
"Hur menar du då?" säger jag och Roxie samtidigt.
"Jo det är så här att 9:orna vill ha en match mot "mitt lag" om typ en vecka. men det går ju inte 5 mot 3 heller så jag behöver två till spelare."
"Det verkar ju inte så farligt. Varför behöver du just våran hjälp?" säger Roxie.
"Som sa förut så tror dom att dom är bättre än oss, på allt menar jag då. Men när jag sa att jag var ganska bra på fotboll så ville dom utmana mig för att se om jag verkligen är det. Det enda som kommer att hända om vi förlorar är att dom kommer ösa över dåliga ord på oss.
"Okej, så du behöver alltså hjälp med att fixa ihop ett lag för att inte förlora för du inte vill skada ditt rykte?" I och för sig så verkar han inte vara den populära killen.
"Så är det precis. Och så behöver jag hjälp med lite träning också, det var ett tag sedan jag spelade fotboll."
"Jag antar att vi kanske kan fixa det åt dig. Eller hur Elsa?" säger Roxie och jag vet inte vad jag ska säga eftersom att jag har inte känt den hära killen mer än 10 minuter, och nu vill Roxanne att jag ska hjälpa henne med Viktor.
"Det låter bra, när ska vi ses nästa gång?"
"Vi kan ses vid fotbollsplanen vid våran skola, du vet vart det ligger, eller?"

Efter vi hade avslutat samtalet och bestämt tid och sånt gick vi hem. Vi tog det lite lugnare än vad vi gjorde på vägen dit. Jag tänkte att Roxanne antagligen också behöver träning om det är så att hon ska vara med. Vilket jag tror att hon ska. Men jag var ju den enda som är i form av alla vi tre.
"Roxie, jag antar att du menar att jag ska träna laget, eller?"
"Ja, det var det jag tänkte. Men du kanske har något emot det?"
"Inte egentligen, men skulle ju inte skada om du frågade innan du sa ja till Viktor."

När vi hade kommit hem till henne var klockan redan fyra. Det måste ha tagit ett tag att komma hem från mötet med Viktor. Vad skulle vi göra nu? Roxie kommer alltid på något.
"Vad ska vi göra?" säger jag till Roxie
"Vi skulle kunna ha högläsning för varandra kanske?"
"Det låter bra! Vilken bok ska vi läsa? Kanske Maggie Steifvater's Frost?"
"Okej!"

Vi började läsa från första kapitlet där Grace berättar om vad som hände henne när hon var mindre. Hon blev attackerad av vargarna men det var en av dem som räddade henne. Den vargen gilla hon.
 Kapitlen är ganska korta och det var skönt för vi turades om att läsa varannat kapitel. Vi läste i en timme. Även om vi är två busiga tjejer så kunde vi finna det skönt i att läsa en bok ibland.

"Hur tänkte du vi skulle få ihop två till för 'matchen'?" säger jag till Roxie
"Du kanske skulle kunna fråga nån tjej i ditt lag? Eller så kanske vi kan fråga killarna vi spelade med idag"
"Jag vet inte om nån av tjejerna skulle vilja spela mot ett par killar för våran och Viktors skull."
"Man kan i alla fall fråga"

 När det var dags för middagen blev det makaronipudding med bacon i. Roxie's mamma är väldigt bra på att laga mat tycker jag, men det är nog bara för att mina lagar halvbra mat, och dessutom kanske det inte är den mest hälsosamma heller. Till det så dricker vi mjölk.

Efter det så tog Roxie fram låttexten till "Need You Now" med Lady Antebellum ur skolväskan.
"Vi kan ju träna lite på den här låten kanske?"
"Okej!"
Vi började från första versen som börjar så här: Picture perfect memories scattered all around the floor... (Bilder på perfekta minnen ligger utspridda på golvet...) Vi fortsatte att öva tills vi kom till slutet av låten och kände oss nöjda med resultatet.

"Tror du att någon i ditt tjejlag vill vara med och spela mot dom dära killarna?" säger Roxie efter vi hade slutat träna på låten.
"Linnéa, Tindra och Esmeralda kanske vill spela. Jag kan ringa en av dem nu!"
"Det låter som en bra idé!"

"Hej det är Linnéa"
"Hej Linnéa, det är Elsa. Jag undrar om du skulle kunna ställa upp på en sak? En kompis till oss vill ah en match, mest för att det är kul, och han vill att vi skulle ta med några till matchen" jag ljög lite för att om jag sa som det var så skulle hon nog inte.

Slut på del 8!
Vad tror du att Linnéa svarar? Kommentera gärna och nästa del står Isabella för! :)


 
   

4 kommentarer:

  1. Bra skrivet! (även om jag inte riktigt förstod där i början med att han behövde två till i laget o detdär.) :)

    Det blir lite svårt för mig och fortsätta eftersom nu måste jag komma på vem Linnea ska vara också - IGEN, duvet hur krångligt det blev med Viktor .. :P haha aja. BRA IGEN!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Isabella!
      Du behöver inte alls klura ut bem hon (Linnéa) är, hon är ju en av tjejerna i fotbollslaget.
      Och Tack! :)

      Radera
  2. Bra skrivet! Fortsätt så tjejer!
    Jag väntar ivrigt till nästa del :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Isabella på bloggen28 januari 2012 kl. 18:39

      Tihi (:

      Det är roligt att höra att du väntar ivrigt!

      Kram Isabella<3

      Radera

Du är väldigt välkommen att kommentera på våran blogg :)
Men du ska veta att era kommentarer kontrolleras först innan den publiceras.