tisdag 10 januari 2012

3 Bra Tips På Filmer!

Shosho mina vänner! ;)
Det här är Isabella som skriver och jag bara kände för att tipsa er om bra filmer jag sett. Jag menar, det är ju inte alltid så lätt att veta vilken film man ska välja i videobutiken, eller hyra. Så nu hjälper jag er med det valet! :) 

Kronjuvelerna
Mitt Första tips är "Kronjuvelerna" som både gått på bio och på TV i tre delar. Ni kanske har sett den? Eller har ni missat den? Då tycker jag ni verkligen borde se den!

Vad handlar filmen om?
Den handlar om Fragancia, en modig tjej som bor i en liten fattigare familj med sin pappa- han drömmer om att framställa guld och bli vetenskapsman- och sin mamma. Det handlar också om Rickard som födds samtidigt som Fragancia på samma sjukhus, men med en annan familj som är rik. Hans pappa vill att han ska bli världens bästa ishockey-spelare. När de växer upp blir Rickard kär i Fragancia och gör allt för att få henne, men hon tycker bättre om Pettersson Jonsson (ja, han heter så) som är lite knasig och en konståkare på isen. Fragancia får en lillebror som heter Jesus, men han föds med en sjukdom.

Det är en mycket bra story med lite drama, kärlek och äventyr. Här kommer trailern:


She's the man
Mitt andra tips är en JÄTTEBRA film, "She's the man", som jag såg för kanske ett halvår sedan. Jag hade nästan glömt bort den. Om du inte sett den och tycker om humor- så bara MÅSTE du kolla på den!

Vad handlar filmen om?
'She's the man' handlar om en cool tjej (Viola) som älskar att spela fotboll. Tyvärr får bara killar vara med i laget- b.l.a hennes pojkvän. Men när hennes tvillingbror bestämmer sig för att åka till London i några veckor, bestämmer hon sig för att klä ut sig till honom och åka till ett fotbollsläger/college där dom respekterar henne eftersom dom tror hon är hennes bror. Men där råkar hon ut för trubbel då tjejer blir kära i henne och hon har svårt för att hålla sig "pojkig"...

Man skrattar mycket under filmen och så handlar det såklart lite om kärlek. Och om fotboll (men man behöver inte gilla fotboll för att tycka om filmen). Här är trailern:

Happy Feet
Mitt sista tips är nog min favoritfilm. Det finns "Happy Feet" och sen finns det "Happy Feet Two" som går på bio just nu, och jag har faktiskt sett båda två. Men ettan är klart bäst! Det är en film med betydelse och har ett starkt budskap: Att man ska göra det man tycker om, oavsett om andra tycker det är fel eller töntigt.

Vad handlar filmen om?
"Happy Feet" handlar om pingviner. Det är dags för allas ägg att kläckas och det är ett litet ägg som kläcks försent i en familj. När han tillslut kommer ut är det något fel på hans fötter. Dom steppar och kan inte sluta, den lilla bebispingvinen får heta Mumble. Men han är inte som alla andra. I deras "pingvinland" är det jätteviktigt att man ska kunna sjunga, men han kan inte sjunga. Han bara dansar, så han blir retad. T.o.m hans pappa var emot honom. Men Mumble är bara snäll och gillar att steppa... Han ställs framför ett jätteäventyr.

Filmen innehåller bra låtar, och man svänger med. Det är mycket äventyr och som sagt, med budskap. Här kommer trailern till både första filmen"Happy Feet", och till "Happy Feet Two":


NÅGRA FRÅGOR? KOMMENTERA GÄRNA! :)
OCH GLÖM FÖR ALL DEL INTE ATT KOLLA PÅ FILMERNA, DOM ÄR SÅ BRAA! VI SES! CIAO!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du är väldigt välkommen att kommentera på våran blogg :)
Men du ska veta att era kommentarer kontrolleras först innan den publiceras.