tisdag 10 januari 2012

SKOLSTART!

Hejhej! Idag var det skolstart! :o
Jag var verkligen INTE sugen på att gå till skolan igen efter det långa och härliga vinterlovet.. menmen.. man får ju inte hoppa över skolan.

Faktiskt så var det som en helt vanlig skoldag. Vi hade 4 pass: SOx2 & sen IUPx2 (iup= jobba med vad du vill). Men tyvärr kom vår mattelärare in på 3:dje passet och sa att vi skulle jobba matte istället... x.x
Vi slutade klockan 14:00 och just nu har jag lite huvudvärk, antagligen tack vare min dator som jag suttit med i skolan i flera timmar.

Jag tänkte göra en lista här över lite saker jag tycker är bra eller dåliga med att börja skolan:

BUU!

1. Läxor som man får efter ungefär VARENDA pass. Och det är speciellt jobbigt att få läxor till nästa dag, när man tänkt vara med en kompis just den dagen man fått läxan.

2. Man blir trött och utsliten på att behöva jobba och göra saker samtidigt. När jag kommer hem orkar jag bara äta och sen sover jag, känns det som ibland...

3. Den äckliga skolmatsalen och toaletterna. Det är mycket fräschare hemma, där man åtminstone inte har fullt av ketchup på golvet i köket. 

YEEY!

1. Träffa alla sina kompisar igen, efter en lång väntan. Man har saknat dom, även om det kanske bara gått några dagar sen man var hemma hos dom på lovet. Dom är det bästa med hela skolan!

2.  Lära sig nya saker! Det känns aldrig riktigt som man lär sig något, men egentligen lär man sig nästan 1 sak varje dag- oavsett om det är att kanelbullar är goda eller om det är att sitt husdjur är allergisk mot gräs (man lär sig ju något då också.)

Vad tycker du om skolan/skolstarten? :/ Kommentera jättegärna! CIAO!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du är väldigt välkommen att kommentera på våran blogg :)
Men du ska veta att era kommentarer kontrolleras först innan den publiceras.