torsdag 19 januari 2012

Tälje Revy!

Whatuup! :D It's Isabella here!

Jag skriver ganska så sent... jag vet. Men det är bara för det har varit en lång dag för mig idag- och rolig! :)
Okej, skolan var kanske inte världens roligaste (förutom mina fina kompisar då).

Men efter skolan kl. 19:00 var jag & några i min familj på Estrad och kollade på "Tälje Revyn"! För er som inte vet vad det är; Det är som en teaterföreställning man kollar på, och det är 5 styckna som är med som skådespelare typ. En av dom känner min pappa- så hon bjöd in oss! :)


Såhär såg deras "föreställnings-plansch" ut och det var en kille som var med som var väldigt sprallig och rolig (en vuxen), han liknade typ Jim Carrey (en känd skådespelare, sök på Google om ni inte vet vem det är.)


JAPP! Det var väldigt roligt hur som helst. Alla 5 stycken som är med bor i Södertälje.
Vi ses! Ciao!

2 kommentarer:

  1. Hej Isabella! vad handlade teatern om? Det skulle du kunna skriva. Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Isabella på bloggen23 januari 2012 kl. 11:30

      Jag kan inte riktigt förklara.. det hände så mycket!! :o

      Men en rolig sak var att han roliga killen- han hoppade in med hoppstyltor, dom är ju jättesvåra så han råka snubbla och ramla, det såg jätteroligt ut. Jag tror inte det var meningen i föreställningen för sen kom en tekniker in på scenen för att hjälpa honom upp.
      (Han skulle föreställa Håkan Juholt som Mario-gubben, så han hade också på sig en mask och en mario-mössa). När han kom upp igen så tappade han masken på golvet, så han gick typ ner i spagat/splitt med hoppstyltorna för att ta upp den igen. När han klarade det så jublade publiken, hah :D Och sen sa han "a juste, sen var det sången också..." & han tog upp en lapp från fickan för att komma ihåg sången... inget av dethär var meningen haha :D Vi skrattade jättemycket och så fick han hålla i masken samtidigt för att inte tappa den. Sen sa han också "jag är alldeles SÖNDERSTRESSAD!!!" Du skulle sett........

      Kram Isabella ;)

      Radera

Du är väldigt välkommen att kommentera på våran blogg :)
Men du ska veta att era kommentarer kontrolleras först innan den publiceras.